SPDEAEK kallar till årsmöte!

Kallelse till Svenska Perro de Agua Español-klubbens digitala årsmöte 2021

Samtliga medlemmar kallas härmed till Perro de Agua Español-klubbens årsmöte den 14/3 2021.

Mötet genomförs på distans som ”digitalt årsmöte” och pågår under tre dagar. Du har först möjlighet att delta vid ett förberedande möte via videokonferens och kan sedan delta i ett beslutsmöte genom att någon gång under mötestiden avge dina röster i de ärenden mötet avhandlar. Du kan läsa mer om mötesformen på SKK.se och i de länkade dokumenten Instruktion för mötesdeltagare samt i Arbetsordning för mötet.

Deltagande vid beslutsmötet är endast möjlig för medlemmar som haft ett gällande medlemskap den 28/2-2021 och har korrekt mejladress registrerad hos klubben. Om du vill registrera eller ändra din mejladress hos klubben – ta kontakt med SKK på länken https://www.skk.se/sv/medlem/fragor-och-svar/Andra-dina-kontaktuppgifter/.

Samtliga medlemmar som uppfyller ovan kommer att få en inbjudan via e-post med möteslänk för att kunna delta i det förberedande. Därefter får alla medlemmar en inbjudan att delta i beslutsmötet till sin e-postadress. Läs mer om hur du deltar i dokumentet ”instruktion för mötesdeltagare”. Inbjudan till såväl det förberedande mötet som beslutsmötet skickas ut av SKK i nära anslutning till respektive möte.

Motion som medlem önskar få behandlad vid årsmötet skall skriftligen vara inkommen den 21 februari 2021. (EJ via e-post) till klubbens sekreterare:
Maria Holmgren, Hoppnäset Rönäset 2, 782 91 MALUNG.

Rambudget

denna sida hittar du förslag till rambudget för kommande verksamhetsår. Om du önskar ändring av rambudgeten ska du ta kontakt med klubbens revisor Annika Holmqvist, som har behörighet att lämna ett alternativt förslag. Du når revisorer via epostadress Annika.Holmqvist@ekonomiproffs.se .

Val

Valbar till förtroendepost är endast den som nominerats senast fem dagar före beslutsmötet eller vid det förberedande mötet. Nominering av personer sker till valberedningen och ska innehålla:

• Namn på den nominerade
  • Den post nomineringen avser
  • Kontaktuppgifter till den nominerade

Person kan endast nomineras till en post av följande:

1. Ordförande
  2. Styrelseledamot
  3. Suppleant
  4. Revisor
  5. Revisorssuppleant
  6. Valberedningens sammankallande
  7. Ledamot i valberedningen

Valberedningen kontrollerar om den nominerade är tillfrågad och medlem i klubben samt, om den nominerade har nominerats till fler än en post, vilken post den nominerade önskar kandidera till.

Nomineringar skickas till Jenny Linderoth via jenny.linderoth@perroklubben.se. Valberedningen överlämnar ett ”traditionellt” förslag samt en lista över andra nominerade personer. Samtliga dessa är valbara vid årsmötet. I den bifogade arbetsordningen kan du läsa mer om hur valen fungerar.

//Vänliga hälsningar